יונדאי ישראל הכריזה היום (שני) על תחילת השיווק של יונדאי איוניק 6, דגם שני של תת-המותג איוניק המוקדש לרכב חשמלי.

דגם חדש

איוניק 6 הוצגה ביוני 2022 שנה ושליש לאחר הדגם הראשון של תת-המותג החדש, רכב הפנאי איוניק 5. גם היא – כמו איוניק 5, ג'נסיס GV60, קיה EV6 – חולקת את הרצפה הייעודית-חשמלית E-GMP. בניגוד לדגמים אלה, איוניק 6 אינה דגם פנאי אלא מכונית במבנה סדאן-קופה, ומקורה בקונספט פרופסי שנחשף במרץ 2022.

יונדאי איוניק 6
צילום: אלי שאולי

לאיוניק 6, כמו שאר הדגמים הנ"ל, בסיס גלגלים נכבד, 295 ס"מ – באיוניק 5 הנתון הוא 300 ס"מ, בקיה EV6 ובג'נסיס GV60 הוא 290 ס"מ; אורך המכונית 485.5 ס"מ, רוחבה 188 ס"מ וגובהה 149.5 ס"מ.

נפח תא המטען 405 ליטרים, ומלפנים תא קטן שנפחו 45 ליטרים בגרסת ההנעה האחורית, 21 ליטרים בהנעה הכפולה.

יונדאי עמלה לא מעט על עיצוב אווירודינמי יעיל במיוחד, והתוצאה מרשימה: מקדם גרר של 0.21; יצוין כי נתון זה מתייחס לרכב בו מורכבות מצלמות במקום מראות, מכלול שלא יגיע בשלב ראשון לישראל (כן יגיע בהמשך). 

יונדאי איוניק 6
צילום: יצרן

עיצוב סביבת הנהג ייחודי, וזו כוללת תאי אחסון שקופים ותאורת האווירה שונה מהרגיל. מעבר לכך, ביונדאי מציינים שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים ו/או אקולוגיים: דיפונים עשויים מקנה סוכר, דמוי עור מחומרים ממוחזרים ועוד.

מנועים, סוללות

איוניק 6 מוצעת בשתי גרסאות מנוע אחורי יחיד, ובכל אחת סוללה שונה. לגרסה האחת הספק של 151 כ"ס ומומנט של 35.6 קג"מ ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.8 שניות. לגרסה זו סוללה של 53 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 429 ק"מ; משקל גרסה זו הוא 1862 ק"ג. 

בגרסה השנייה עם מנוע יחיד ההספק הוא 228 כ"ס, אותו מומנט של 35.6 קג"מ, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.4 שניות. לסוללה בגרסה זאת 77.4 קוט"ש והטווח המוצהר 614 ק"מ; גרסה זו שוקלת 1910 ק"ג. 

יונדאי איוניק 6
צילום: אלי שאולי

גרסה נוספת מצוידת ב-2 מנועים וההנעה כפולה, והתפוקה המשולבת היא 325 כ"ס ו-61.6 קג"מ להאצה של 5.1 שניות ל-100 קמ"ש. לסוללה 77.4 קוט"ש והטווח המוצהר עומד על 583 ק"מ; המשקל כאן הוא 2020 ק"ג. 

בכל הגרסאות המהירות המרבית מוגבלת ל-185 קמ"ש, הספק הטעינה המהירה הוא 350 קילוואט, והרכב יכול לספק חשמל לצרכנים חיצוניים (V2L).  

רמות אבזור, מחירים

בשלוש הגרסאות מפרט בטיחות הכולל שמירת מרחק ובלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת יציאה לא-בטוחה מהרכב. 

יונדאי איוניק 6
צילום: יצרן

בגרסה הבסיסית (151 כ"ס) ברמת האבזור 'פרמיום' – שמחירה 214,000 שקלים – תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג "12.3, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים.

כאן נציין כי כל הגרסאות וכל רמות הגימור מוצעות עם חישוקי 18" בעיצוב אווירודינאמי, שלפי היבואנית מוסיפים עד כ-70 ק"מ לטווח בהשוואה לחישוקי ה-20" של הדגם.

בגרסה החזקה יותר (228 כ"ס) המוצעת ב'פרסטיג'' ועולה 238,000 שקלים, אותו מפרט אבזור. 

רמת האבזור 'לקשרי' – עם תג מחיר של 259,000 שקלים להנעה האחורית החזקה ו-285,000 שקלים להנעה הכפולה – כוללת גם תאורת לד מטריקס, מצלמות היקפיות עם הקרנת תמונת שטח מת במחוונים עם איתות, תצוגה עילית, ריפוד עור, אוורור למושבים הקדמיים וחימום גם לאחוריים. 

יונדאי איוניק 6
צילום: יצרן

רמת האבזור 'לימיטד' – עם תג מחיר של 260,000 שקלים להנעה האחורית החזקה ו-286,000 שקלים להנעה הכפולה – מושבים קדמיים הניתנים להטיה מלאה לאחור, מערכת שמע של בוז ועוד. 

ליונדאי איוניק 6 אחריות ל-5 שנים או 100,000 ק"מ לרכב ו-7 שנים או 150,000 ק"מ לסוללה.

יונדאי איוניק 6
צילום: יצרן